İNEGÖL KÖFTE

İNEGÖL KÖFTE

evdekilerin sevdiği ama benim de yapmak için her zaman bir bahane bulduğum köfte. yok zeytinyağlım yok derim ya da şimdi onun yanına ne uydurayım gibilerinden bi sürü mazeret uydurup sonunda beni kandırırlar kendimi mutfakta köfte yaparken bulurum.
Fakat bu köfteyi yapmayı seviyorum, neden mi yoğurup 1 gece bekletiyorsun ya o yüzden fazla yapıp deepfrezede koyuyorum. eee diğer köfteler konulmuyor mu dediğinizi duydum. dedim ya o da benim mazeretim olsun:)))







MALZEMELER


... 1 kg dana döşten çekilmiş kıyma
... 1 su bardağı galete unu
... 2 adet soğan rendesi
...1/ 2 su bardağı su
... 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
...1 yemek kaşığı tuz(tuz kullanma oranı kişiye bağlı)
...1 çay kaşığı karbonat
... 1 çay kaşığı limon suyu

YAPILIŞI

... kıyma, soğan, galete unu, tuz,  karbonat ve limon suyu karıştırılarak yoğurulur.
... kaşar peyniri rendesi eklenerek tekrar yoğurulup kapalı bir kapta 1 gece dinlendirilir.
...dinlendirdikten sonra parnak şekli verilerek ızgarada veya mangalda , yağsız teflon tavada pişirilir.
 arzuya göre domates, sivribiber, soğan halkaları, piyaz, pilav ile servis yapılır.

AFİYET OLSUN

ADSENSE

kurabiyenin adresi

Merhaba ben Sevda Alphan bloğuma hoşgeldiniz.Tariflerim denenmiş lezzetleri test edilmiştir. Butik Pastalarım için siparişleriniz beklerim. Blogger dostlarımla etkinliklerim ise en sevdiğim keyfim. ..

Adsense

5 yorum:

  1. Merhabalar filiz hanımın etkinliginden geliyorum :)
    Sizi takibe aldım bende sayfama beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşk ederim hemen ziyaetinize geliorum.sevgiler

      Sil
  2. sabah sabah ilk önce köfte gözüme çarptı, yorumu oraya bırakayım dedim:)) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık, İnegöl köfteler çok güzel görünüyor...))

    YanıtlaSil
  4. Çok severimmm çookkkk ellerinize sağlık..Nefis görünüyor..Sevgiler..

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.